Wednesday, March 28, 2012

March Misery

Mac ,silih berganti datang dan pergi tanpa sekumit pun perasaan sedar. Permulaan yang agak tidak memberangsangkan pada tahun baru masihi 2012.

Januari - hambar

Febuari - lerai


Namun lumrah tidak dapat ditegah. Ia menjengah cemburu walau di cegah semolek2 hati dengan rasa sabar. Namun ia tetap usai. Mualai goyah lagi tentang kefahaman aku tentang perhubungan. Apa ertinya tanpa kefahaman, apa ertinya tanpa toleransi dan apa ertinya ia tanpa jujur. Tak ku faham lagi, dan mendongak mencari jawapan. Namun rupanya jawapan itu ada di bumi, bukan dilangit. Kadangkala kasih itu memberi lega terhadap dahaga, namun ada kala ia memberi duri dikala melangkah. Aku memahami, bukan mudah untuk menjadikan dia seperti aku, dan aku tetap menjadi aku. Ia tentang dua. Dua yang ku mahu ku menjadikan satu.
Ia tentang 365 hari yang berliku. Sememangnya bukan mudah untuk memahami, apa lagi difahami. Jadi ku biarkan ia pergi demi memahami dan merelakan diri untuk tidak difahami.







Selamat.


Dan berjalanlah.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...